Percorrer por autor 6052

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ou inserir as letras iniciais:  

Mostrar 21-40 de um total de 69 resultados. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2018Early lexical development: do day care attendance and maternal education matter?Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda, et al.articleclosedAccess
2014Effect of an intervention program on the reading comprehension processes and strategies in 5th and 6th grade studentsGayo, Elena; Deano, Manuel; Conde, Angeles, et al.articleopenAccess
2016Effects of listening comprehension, word recognition, and oral reading fluency on reading comprehension in second-grade studentsRibeiro, Iolanda; Rodrigues, Bruna; Santos, Sandra, et al.conferencePaperopenAccess
1-Jan-2014Evaluating listening comprehension in children using a dynamic assessment approach : an exploratory studyBrandão, Sara; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva, et al.articleopenAccess
2017The explicit teaching af reading comprehension. Impact analysis of an intervention programViana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.articleopenAccess
2017Falar, ler e escrever no Jardim de Infância: como a investigação suporta a açãoViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Baptista, Adriana, et al.bookPartrestrictedAccess
2017Falar, ler e escrever: propostas integradoras para jardim de infânciaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Costa, Lurdes, et al.bookrestrictedAccess
2014Falar, ler e escrever: propostas integradoras para jardim de infânciaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Cruz, Joana, et al.bookrestrictedAccess
2017Homework self-regulation strategies: a gender and educational-level invariance analysisCadime, Irene Maria Dias; Cruz, Joana; Silva, Carla, et al.articleopenAccess
2017Instrumentos de avaliação da linguagem: uma perspetiva globalViana, Fernanda Leopoldina; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda, et al.bookPartopenAccess
18-Jan-2014Invariance on a reading comprehension test in European Portuguese: a differential item functioning analysis between students from rural and urban areasCadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da SilvaarticleopenAccess
2016I’m still learning: a web platform for the intervention in reading disabilitiesRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al.conferencePaperopenAccess
2017"Ler" antes de ler: como facilitar a aprendizagem da leitura e da escrita?Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Cadime, Irene Maria DiasbookPartrestrictedAccess
2014«Ler» antes de ler. Como facilitar a aprendizagem da leitura e da escrita?Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Cadime, Irene Maria DiasbookPartrestrictedAccess
2017“Ler” antes de ler. Como facilitar a aprendizagem da leitura e da escrita?Viana, Fernanda Leopoldina; Cruz, Joana; Cadime, Irene Maria DiasbookPartrestrictedAccess
2017Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: a comparison across European Portuguese and GalicianViana, Fernanda Leopoldina; Pérez-Pereira, Miguel; Cadime, Irene Maria Dias, et al.articleopenAccess
2015Listening comprehension assessment: validity studies of two vertically scaled tests for portuguese studentsViana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.articleopenAccess
2018Litteratus: prova de rastreio 3º ano, versão 2, 2018Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.pedagogicalPublicationclosedAccess
2017MacArthur-Bates: inventários de desenvolvimento comunicativo: manual técnicoViana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla, et al.bookrestrictedAccess
2016Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university studentsCadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al.articlerestrictedAccess