Browsing by author 1111

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 49 to 68 of 100. < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2017Instrumentos de avaliação da linguagem: uma perspetiva globalViana, Fernanda Leopoldina; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda, et al.Book partOpen access
Jun-2014Introdução [a "Ler para ser. Os caminhos antes, durante e... depois de aprender a ler"]Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Baptista, AdrianaPrefaceRestricted access (UMinho)
18-Jan-2014Invariance on a reading comprehension test in European Portuguese: a differential item functioning analysis between students from rural and urban areasCadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da SilvaArticleOpen access
2016I’m still learning: a web platform for the intervention in reading disabilitiesRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al.Conference paperOpen access
2014Jogos Interativos de LeituraCruz, Joana; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaOtherOpen access
Jul-2012A leitura de histórias : qualidade das interações entre pais e filhosCruz, Joana Sara Ferraz da; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
May-2010Ler bem para aprender melhor : descrição e fundamentação teórica de um programa de intervenção no âmbito das dificuldades de aprendizagem da leituraRibeiro, Marta; Ribeiro, Iolanda da SilvaArticleOpen access
2012Ler e escrever para ajudar o meu filho a crescer : apresentação de um programa de literacia familiarCruz, Joana; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaBook partOpen access
Nov-2011Ler melhor para ler maisRibeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaAbstractOpen access
2017Ler, ouvir, refletir... Da teoria à práticaRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al.Book partRestricted access (UMinho)
2014Ler, ouvir, refletir... Da teoria à práticaRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Brandão, Sara Luísa Ferreira Azevedo, et al.Book partRestricted access (UMinho)
2017«Ler», ouvir, refletir e compreender... Operacionalizando princípiosRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al.Book partRestricted access (UMinho)
2017Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: a comparison across European Portuguese and GalicianViana, Fernanda Leopoldina; Pérez-Pereira, Miguel; Cadime, Irene Maria Dias, et al.ArticleOpen access
2015Listening comprehension assessment: validity studies of two vertically scaled tests for portuguese studentsViana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleOpen access
2018Litteratus: prova de rastreio 3º ano, versão 2, 2018Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.Pedagogical publicationRestricted access (Author)
2014Los desafíos de enseñar a comprenderViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Santos, Sandra Cristina SilvaArticleOpen access
2017MacArthur-Bates: inventários de desenvolvimento comunicativo: manual técnicoViana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla, et al.BookRestricted access (UMinho)
2016Measurement invariance of the Utrecht Work Engagement Scale for Students: A study across secondary school pupils and university studentsCadime, Irene Maria Dias; Lima, Sara; Pinto, Alexandra Marques, et al.ArticleRestricted access (UMinho)
2017Parent's reports of lexical and grammatical aspects of toddlers's language in European Portuguese: developmental trends, age and gender differencesSilva, Carla; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleOpen access
2003Projectos de formação de estudantes do ensino superiorTaveira, Maria do Céu; Ribeiro, Iolanda da SilvaArticleOpen access