Browsing by author 1111

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

or enter first few letters:  

Showing results 37 to 56 of 100. < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
2018Early lexical development: do day care attendance and maternal education matter?Cadime, Irene Maria Dias; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda, et al.ArticleRestricted access (Author)
2014Effect of an intervention program on the reading comprehension processes and strategies in 5th and 6th grade studentsGayo, Elena; Deano, Manuel; Conde, Angeles, et al.ArticleOpen access
2016Effects of listening comprehension, word recognition, and oral reading fluency on reading comprehension in second-grade studentsRibeiro, Iolanda; Rodrigues, Bruna; Santos, Sandra, et al.Conference paperOpen access
2010O ensino da compreensão leitora: da teoria à prática pedagógica : um programa de intervenção para o 1.º Ciclo do Ensino BásicoViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Fernandes, Ilda, et al.BookOpen access
1-Jan-2014Evaluating listening comprehension in children using a dynamic assessment approach : an exploratory studyBrandão, Sara; Cadime, Irene Maria Dias; Ribeiro, Iolanda da Silva, et al.ArticleOpen access
2015Experiences of babies with written languageMoreira, Maria Fátima; Ribeiro, IolandaArticleOpen access
2017The explicit teaching af reading comprehension. Impact analysis of an intervention programViana, Fernanda Leopoldina; Cadime, Irene Maria Dias; Santos, Sandra Cristina Silva, et al.ArticleOpen access
2017Falar, ler e escrever no Jardim de Infância: como a investigação suporta a açãoViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Baptista, Adriana, et al.Book partRestricted access (UMinho)
Apr-2014Falar, ler e escrever no jardim e infância. Como a investigação suporta a açãoViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da Silva; Baptista, Adriana, et al.Book partOpen access
2017Falar, ler e escrever: propostas integradoras para jardim de infânciaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Costa, Lurdes, et al.BookRestricted access (UMinho)
2014Falar, ler e escrever: propostas integradoras para jardim de infânciaViana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Cruz, Joana, et al.BookRestricted access (UMinho)
2017Homework self-regulation strategies: a gender and educational-level invariance analysisCadime, Irene Maria Dias; Cruz, Joana; Silva, Carla, et al.ArticleOpen access
2017Instrumentos de avaliação da linguagem: uma perspetiva globalViana, Fernanda Leopoldina; Silva, Carla; Ribeiro, Iolanda, et al.Book partOpen access
Jun-2014Introdução [a "Ler para ser. Os caminhos antes, durante e... depois de aprender a ler"]Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda; Baptista, AdrianaPrefaceRestricted access (UMinho)
18-Jan-2014Invariance on a reading comprehension test in European Portuguese: a differential item functioning analysis between students from rural and urban areasCadime, Irene Maria Dias; Viana, Fernanda Leopoldina; Ribeiro, Iolanda da SilvaArticleOpen access
2016I’m still learning: a web platform for the intervention in reading disabilitiesRibeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Baptista, Adriana, et al.Conference paperOpen access
2014Jogos Interativos de LeituraCruz, Joana; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaOtherOpen access
Jul-2012A leitura de histórias : qualidade das interações entre pais e filhosCruz, Joana Sara Ferraz da; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda Leopoldina, et al.ArticleOpen access
May-2010Ler bem para aprender melhor : descrição e fundamentação teórica de um programa de intervenção no âmbito das dificuldades de aprendizagem da leituraRibeiro, Marta; Ribeiro, Iolanda da SilvaArticleOpen access
2012Ler e escrever para ajudar o meu filho a crescer : apresentação de um programa de literacia familiarCruz, Joana; Ribeiro, Iolanda da Silva; Viana, Fernanda LeopoldinaBook partOpen access