Skip navigation
tequery
Página principal
Percorrer por
Comunidades
& Coleções
Percorrer por:
Títulos
Autores
Autores UMinho
Orientadores
Editores
Assuntos
Áreas do conhecimento
Datas de publicação
Tipos de documento
Tipos de acesso
Editoras
Revistas
Ajudas
Sobre o RepositóriUM
FAQs
Utilização geral
Auto-Arquivo
Copyright
português
francês
espanhol
inglês
Entrar
Área Pessoal
Subscrição de estatísticas
Serviço de alertas
Editar conta
Percorrer por autor 1046
Subscrever estatísticas do autor Autor
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
tipo de documento
tipo de acesso
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página:
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
3
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar 369-388 de um total de 407 resultados.
< anterior
próximo >
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2021
Teachers’ motivation for teaching in higher education: Portuguese validation of a questionnaire
Almeida, Leandro S.
;
Moreira, Maria Alfredo
;
Caldeira, Suzana Nunes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2017
Teaching practices for creativity at university: a study in Portugal and Brazil
Morais, Maria de Fátima
;
Fleith, Denise de Souza
;
Almeida, Leandro S.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Ago-2014
Test development and use in five Iberian Latin American countries
Wechsler, Solange Muglia
;
Oakland, Thomas
;
León, Carmem
, et al.
Artigo
Acesso aberto
1999
Test use in Spain, Portugal and latin american countries
Muñiz, José
;
Prieto, Gerardo
;
Almeida, Leandro S.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2011
The democratisation of access and success in higher education: the case of Portugal and Brazil
Dias, Diana
;
Marinho, Claisy
;
Almeida, Leandro S.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2009
The differentiation and promotion of students’ rights in Portugal
Veiga, Feliciano
;
García, Fernando
;
Neto, Félix
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
9-Jan-2023
The dropout of first-year STEM students: is it worth looking beyond academic achievement?
Casanova, Joana R.
;
Castro-López, Adrián
;
Bernardo, Ana B.
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Ago-2012
The halpern critical thinking assessment and real-world outcomes: cross-national applications
Butler, Heather A.
;
Dwyer, Christopher P.
;
Hogan, Michael J.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
1-Dez-2015
The relation of career adaptability to work experience, extracurricular activities, and work transition in Portuguese graduate students
Monteiro, Sílvia
;
Almeida, Leandro S.
Artigo
Acesso restrito UMinho
12-Jan-2023
The role of critical thinking in predicting and improving academic performance
Rivas, Silvia F.
;
Saiz, Carlos
;
Almeida, Leandro S.
Artigo
Acesso aberto
Jun-2012
The role of teachers at university: what do high achiever students look for?
Monteiro, Sílvia
;
Almeida, Leandro S.
;
Vasconcelos, Rosa
Artigo
Acesso aberto
2009
The socioemotional experiences of student teachers during practicum: a case of reality shock?
Caires, Susana
;
Almeida, Leandro S.
;
Martins, Carla
Artigo
Acesso restrito UMinho
2018
The structure of intelligence in childhood: age and socio-familiar impact on cognitive differentiation
Martins, Ana Azevedo
;
Gomes, Cristiano Mauro Assis
;
Alves, Ana Filipa
, et al.
Artigo
Acesso restrito autor
Fev-2013
The use of the bi-factor model to test the uni-dimensionality of a battery of reasoning tests
Primi, Ricardo
;
Rocha da Silva, Marjorie Cristina
;
Rodrigues, Priscila
, et al.
Artigo
Acesso aberto
Out-2016
"To be or not to be retained… that´s the question!”: Retention, self-esteem, self-concept, achievement goals and grades
Peixoto, Francisco
;
Monteiro, Vera
;
Mata, Lourdes
, et al.
Artigo
Acesso aberto
2009
Torrance tests of creative Thinking (TTCT): Elements for construct validity in portuguese adolescents
Oliveira, Ema
;
Almeida, Leandro S.
;
Ferrándiz, Carmen
, et al.
Artigo
Acesso aberto
29-Abr-2011
Trait emotional intelligence and academic performance : controlling for the effects of IQ, personality, and self-concept
Ferrando, Mercedes
;
Prieto, María Dolores
;
Almeida, Leandro S.
, et al.
Artigo
Acesso restrito UMinho
2002
Trajectórias escolares e expectativas académicas dos candidatos ao Ensino Superior: contributos para a definição dos alunos que entraram na Universidade do Minho
Soares, Ana Paula
;
Almeida, Leandro S.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
Fev-2010
Transição e adaptação académica: reflexões em torno dos alunos do 1º ano da Universidade do Minho
Almeida, Leandro S.
;
Cruz, José Fernando A.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto
2004
Transição e adaptação à universidade: apresentação de alguns instrumentos de medida
Almeida, Leandro S.
;
Soares, Ana Paula
;
Ferreira, Joaquim Armando G.
, et al.
Artigo em ata de conferência
Acesso aberto