Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2015 | Adaptation and validation of the reading strategy use scale for the Portuguese population | Ribeiro, Iolanda; Dias, Olga; Oliveira, Íris Martins, et al. | Artigo | Acesso aberto |
2017 | Career preparedness and school achievement of Portuguese children: longitudinal trend articulations | Oliveira, Íris M.; Taveira, Maria do Céu; Porfeli, Erik J. | Artigo | Acesso aberto |
2020 | Children's career expectations and parents' jobs: intergenerational (dis)continuities | Oliveira, Íris Martins; Porfeli, Erik J.; Taveira, Maria do Céu, et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2018 | Confirmatory study of the multidimensional scales of perceived self-efficacy with children | Oliveira, Íris Martins; Taveira, Maria do Céu; Porfeli, Erik J., et al. | Artigo | Acesso aberto |
25-Nov-2016 | Construction and validation of the childhood career exploration inventory | Oliveira, Íris Martins | Tese de doutoramento | Acesso aberto |
2016 | Desenvolvimento de carreira e processos acadêmicos: Uma articulação possível e necessária | Oliveira, Íris M.; Taveira, Maria do Céu | Artigo | Acesso aberto |
2015 | Emotional aspects of childhood career development: importance and future agenda | Oliveira, Íris Martins; Taveira, Maria do Céu; Porfeli, Erik J. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
2017 | Planeamento da carreira, comportamento e rendimento académico no ensino básico | Taveira, Maria do Céu; Azevedo, Adriana; Oliveira, Íris Martins | Artigo | Acesso aberto |
2016 | Psychometric properties of a career exploratory outcome expectations measure | Oliveira, I.; Taveira, Maria do Céu; Cadime, I., et al. | Artigo | Acesso restrito UMinho |
20-Abr-2023 | Social-emotional skills, career adaptability, and agentic school engagement of first-year High School students | Oliveira, Íris Martins; Castro, Inês de; Silva, Ana Daniela Santos Cruzinha Soares, et al. | Artigo | Acesso aberto |